TAHNIAH MANEK URAI

Tahniah buat warga Manek Urai, Jentera PAS di semua peringkat dan penyokong-penyokong Pakatan Rakyat atas kemenangan PRK N41 pada 14 Julai lalu. Alhamdulillah setelah berhempas pulas selama lebih kurang seminggu bermula penamaan calon, Allah kurniakan hasil gerakerja Pas dan Pakatan Rakyat dalam PRK kali ini.

Kemenangan ini menjadi bukti rakyat menolak Umno BN. Walaupun mereka mendabik dada kerana dapat mengurangkan majoriti Pas daripada majoriti 1352 undi kepada 64 undi, namun istilah menang tetap tidak boleh di'hazaf'kan daripada keputusan rasmi. Kalaupun Pas menang dengan majoriti 1 undi sekalipun, ia tetap satu kemenangan. Penganalisis politik biasanya sudah lali dengan pilihanraya kecil sepanjang sejarah Malaysia. Jarang-jarang Pembangkang memenanginya. Cuma-cuma akhir-akhir ini, Ia menjadi 'trend' kepada Pakatan Rakyat yang bermula dengan Kuala Terengganu, Bukit Gantang, Penanti, dan Manek Urai. Jelas berdasarkan rentetan kemenangan ini, maka kesimpulannya ialah rakyat sebagai pengundi telah dan sedang memberi 'signal' yang sangat kuat kepada Umno BN bahawa mereka tidak popular lagi di hati rakyat Malaysia.

Akhir kata buat kali ini, kita teruskan memperkukuhkan kerjaasama politik Pakatan Rakyat, di samping tidak melupakan slogan kita berdasarkan Muktamar Pas baru-baru ini iaitu "ISLAM MEMIMPIN PERUBAHAN".

TAKBIR!!!

 

0 comments:


  • Malam Pengisytiharan

    Bersama MTD

    Ubah

    Di Parlimen

    Angkat Sumpah

    Bersama DS Ir Nizar

    BBQ bersama Pemuda

    Waktu Solat

    Trafik Pelawat